ברוך הבא אל MC-IL
   ראשי    תמונות    בלוג    מקצבים לבעלי עודף משקל    English              
מידע
· מהם 5 המקצבים
· מי היא גבריאל רות'
· מי היא אביה רכס
· מפגשי אחד ואחת-מפגשים אישיים בסטודיו של אביה
· חמשת המקצבים לארגונים
· מקצבים ונרפאים מבפנים

שיעורים
· יוגה הום בני ציון-מרכבת הגוף
·  מפגשי תנועה -ארועים מיוחדים
· הרצליה-חמשת המקצבים

סדנאות
· פברואר 2024- סדנה בנאות סמדר
· מאי 2024 - סדנה במדבר
· יוני 2024 - מקצבים פוגשים כתיבה
· ספטמבר 2024 - צ'כיה

לנוע עם מנורת החסרונות שלנו
05.01.19

יש סיפור מיתולוגי על "מנורת החסרונות" במעשה מהמנורה של ר' נחמן מברסלב . מסופר שם על אדם היודע לעשות מנורה שסגולתה להאיר את חסרונותיהם של כולם. סיפור שמזכיר ומאיר את החולשה האנושית שאנחנו פוגשים לעיתים קרובות בחיינו , בזמן שאנחנו נעים ורוקדים את מסע החיים שלנו.

תאורת המודעות ותשומת הלב שלנו אוהבת להפגיש אותנו עם החסרים שבנו ובסובב לנו ואותנו, עם המוגבלויות, עם חלקי הנפש והגוף החסומים והמקובעים, עם השיפוטים שלנו שנרקדים ואינם נרקדים בנו- תנועה "עם הריקוד החסר של כל אחד מאתנו" .
בזמן שאנחנו נעים עם החסר שבחוץ אנחנו מגדילים ומעצימים את החסר/מלא שבתוכינו והפוך...תופעה שאינה קיימת בטבע אלא הומצאה עי המוח האנושי הקודח שלנו.

בסיום הסיפור נכתב: "אם היו יודעים כל החסרונות והנמנעים, היו יודעים מהות הדבר... אין אדם דומה לחברו וכל הצורות היו באדם הראשון... אפילו העלים של האילן אין אחד דומה לחברו...". כאן רומז ר' נחמן על הקשר שבין עקרון האחדותיות של עולם התופעות לבין הייחודיות, הניפרדות והחד פעמיות של כל בני האדם החיות והצמחים.

במיפגשי חמשת המקצבים-אנחנו נעים עם עצמינו, עם פרטנר-בן/בת זוג ועם הקבוצה כולה....הזדמנות נהדרת להאיר עם המנורה ולשחק איתה תוך כדי תנועה.

בתנועה רק עם עצמינו, שמפגישה אותנו עם המלאות , הריקות וההנכחה הגופנית, רגשית ומנטלית -בדרך כלל אנחנו מתכנסים לעולם מאד פנימי -זה שער קסום הפותח להתמסרות המופלאה לגלים ולתדרים הפנימיים שלנו. בתנועה עם עצמינו- שיכולה להתקיים בכל אחד מ5 המקצבים, בעיניים פקוחות פנימה והחוצה בו זמנית, ניפגוש את הכאן ועכשו הנע ומניע.

בתנועה עם פרטנר-אנחנו מתחילים לצאת מאזור הנוחות שלנו..ובקלות יכולים ליפול לידיה של מנורת החסרונות: להתחיל להשוות, לבקר, פנימה והחוצה, לתהות על מהות התנועה הזוגית שמעוררת בנו לפעמים אי שקט ,,ולעיתים מאירה את מנורת היתרונות-ואז זו חגיגה שלמה של תנועה משותפת מהמקום הממלא את מרחבי הגוף, ומניע מרחב של השראה, צמיחה, גדילה ממקום לא שיפוטי, מכיל וחומל.

בתנועה משותפת עם קבוצה -ניפגוש מניסיון את כל שלל הואריציות של המנורה: המאירה, מעירה, מכוונת, בודקת, סקרנית, נוטשת, מבקרת, חוגגת, ננעלת, פותחת ועוד---מוזמנים להוסיף את המנורות שלכם.

במיפגשי וסדנאות חמשת המקצבים-לכל משתתף יש את הבחירה המודעת ולעיתים היא לא מודעת לבחור במנורה המתאימה בכל רגע, יום ושבוע..חגיגה של בחירות שיוצרות בכל רגע מארג אחר ושונה של תנועת המנורות המאירות ומעירות את כל מה שרוצה ולא רוצה לנוע.


מאחלת לכולנו 2019 מלאה במנורות שתערנה את האחדות כמו גם את הייחודיות ומיוחדות של כולנו-אמן.

5.1.19-אביה רכס-מנחה ותלמידה של החיים



חזרה לרשימת הנושאים
הרשמה ויצירת קשר
· יצירת קשר
· נוהלי רישום וביטול
· חמשת המקצבים בFacebook
· אביה רכס בInstagram

חנות ותמונות
· תמונות

מידע נוסף ולינקים
· גבריאל רות'
· מקומות ומחוזות מומלצים

מאמרים
· חיים אחרים
· מסע לגרמניה
· שיעורי חמשת המקצבים - מהם ולמה לי


כל הזכויות שמורות לאתר חמשת המקצבים בישראל © 2024
Copyright © 2002-2024 MC5. All Rights Reserved
צור קשר